Olyan kreatív pedagógiai szemléletet szeretnénk érvényesíteni, amely
során minden érintett résztvevő (legyen az fenntartó, tanuló, oktató,
intézményvezető, szülő, iskolán kívüli szakmai vagy egyéb partner) megtapasztalhatja
a kreatív légkör, a kreatív folyamatok kedvező hatását tanulási és munkaképességük
fejlődésére.
A kreativitás mára az egyik olyan fontos képességgé vált, amely elősegíti a tanulás, a munkavégzés eredményességét. Ezért annak fejlesztése a képzés, az oktatás egészét érintő pedagógiai feladatként jelenik meg. Úgy véljük, hogy az ebben való fejlődés javítja oktatásunk minőségét, iskolánk eredményeit és tanulóink sikerességét.
Fenntartó, tanuló, oktató, intézményvezető,
szülő, iskolán kívüli szakmai vagy egyéb partner.
Célunk, hogy az oktatás és képzés, valamint az intézményi működés
számos területén a diákok – és oktatók - kreativitásának kibontakozását
elősegítő változásokat vezessünk be.
A projekt első szakaszában egy, a MOME által fejlesztetett
összetett szempontsor segítségével feltérképezzük, hogy a kreativitás
fejlesztésében hol vannak az erősségeink és hol találkozunk kihívásokkal.
Erre a helyzetelemzésre támaszkodva egy középtávú cselekvési
tervet dolgozunk ki a szükséges fejlesztések elvégzésére, hogy ezáltal még
inkább megfeleljünk a kreatív technikummal szemben támasztott követelményeknek.
A projekt egy kísérleti kezdeményezés, iskolánk az első azok között az intézmények között, amelyek az ITM meghívására, a MOME szakembereivel közösen kipróbálhatják ezt a fejlesztő módszert és eszközeit, és ezzel hozzá is járulhatunk annak további fejlesztéséhez, majd tapasztalatainkkal más iskolák ezirányú fejlődésének támogatásához.