Kreativitás-fejlesztő projekt

Kreativitás-fejlesztő projekt indult a SZÁMALK-Szalézi Technikum és Szakgimnáziumban

A SZÁMALK-Szalézi Technikum és Szakgimnázium, valamint a Szalézi Intézmény Fenntartó az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Szakképzésért Felelős Helyettes Államtitkársága felkérésére, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) szakmai támogatásával kreativitás-fejlesztési folyamatba kezdett.

Kreativitás-fejlesztő projekt indult a SZÁMALK-Szalézi Technikum és Szakgimnáziumban
  • Program: Kreativitás-fejlesztő projekt
  • Résztvevő országok:
    • Magyarország
  • Időtartam:
  • Szerződésszám:
  • Koordinátor:
  • Partnerek:
  • Weboldal:
  • Facebook Oldal:
Projekt Leírása

Olyan kreatív pedagógiai szemléletet szeretnénk érvényesíteni, amely során minden érintett résztvevő (legyen az fenntartó, tanuló, oktató, intézményvezető, szülő, iskolán kívüli szakmai vagy egyéb partner) megtapasztalhatja a kreatív légkör, a kreatív folyamatok kedvező hatását tanulási és munkaképességük fejlődésére.

A kreativitás mára az egyik olyan fontos képességgé vált, amely elősegíti a tanulás, a munkavégzés eredményességét. Ezért annak fejlesztése a képzés, az oktatás egészét érintő pedagógiai feladatként jelenik meg. Úgy véljük, hogy az ebben való fejlődés javítja oktatásunk minőségét, iskolánk eredményeit és tanulóink sikerességét.

Célcsoport

Fenntartó, tanuló, oktató, intézményvezető, szülő, iskolán kívüli szakmai vagy egyéb partner.

Projekt Célja

Célunk, hogy az oktatás és képzés, valamint az intézményi működés számos területén a diákok – és oktatók - kreativitásának kibontakozását elősegítő változásokat vezessünk be. 

Feladatok / Mérföldkövek

A projekt első szakaszában egy, a MOME által fejlesztetett összetett szempontsor segítségével feltérképezzük, hogy a kreativitás fejlesztésében hol vannak az erősségeink és hol találkozunk kihívásokkal.

Erre a helyzetelemzésre támaszkodva egy középtávú cselekvési tervet dolgozunk ki a szükséges fejlesztések elvégzésére, hogy ezáltal még inkább megfeleljünk a kreatív technikummal szemben támasztott követelményeknek.

Eredmények

A projekt egy kísérleti kezdeményezés, iskolánk az első azok között az intézmények között, amelyek az ITM meghívására, a MOME szakembereivel közösen kipróbálhatják ezt a fejlesztő módszert és eszközeit, és ezzel hozzá is járulhatunk annak további fejlesztéséhez, majd tapasztalatainkkal más iskolák ezirányú fejlődésének támogatásához.

Találkozók