Bosco Szent János a 19. század közepén Torino egyik negyedében, Valdoccóban alapította meg kongregációját. Oratóriumában maga köré gyűjtötte a veszélyeztetett helyzetű fiúkat. Ebből alakult ki a szalézi rend, amelyben a papok és a laikus tagok családi közösséget alkotnak. A rend kezdetben az iparosifjakkal, tanoncokkal foglalkozott. A szalézi rend hihetetlen gyorsasággal terjedt Itáliában és külföldön is, ami jelezte, hogy Don Bosco a kor nyomorúságát ismerte föl és azon segített, amikor az elhagyott fiúkat fölkarolta. 1888-ban a szaléziaknak 250 háza volt 130.000 növendékkel. Élete folyamán hatezer pap került ki intézeteiből, akik közül 1200 szalézi szerzetes lett.
Az iskola Don Bosco szándéka szerint "becsületes polgárokat és jó keresztényeket" igyekszik nevelni, segítve a fiatalok felnőtté válását. Általános célja ezért, hogy képesek legyenek felelősségteljesen gondolkodni, legyenek szabadok, tisztelettel legyenek mások iránt, legyenek elkötelezettek és keményen dolgozzanak, tanuljanak. A szalézi iskola célja, hogy az iskola a maga sajátos eszközeivel és lehetőségeivel hozzájáruljon a kultúra, a gazdaság és a társadalom keresztény értékek szerinti átformálásához. A szalézi iskola így egyszerre nevel és evangelizál. A szalézi iskola ismertetőjegyei nem önmagukban, hanem harmonikus egységükben alkotják meg a sajátosan szalézi iskolát.
Diák
Tanár
Munkatárs
Osztály
Csoport
Intézményünkben sok színes programmal igyekszünk gazdagítani diákjaink mindennapjait, alább megtekinthetők a legfrissebb eseményeink.
Intézményünk részt vállal számos hazai és nemzetközi projektben, ezzel kívánjuk elősegíteni diákjaink szerteágazó tudásfejlesztését.
A fejlődés a szakképzésben töretlen, az Unió eléri kitűzött céljait – különösen a NEET (= a munka, a tanulás és a képzés világán kívül rekedt) és a sérülékeny fiatalokat tekintve – de egyenetlen. A VET képes a kettős cél (társadalmi befogadás és (munkai) alkalmazhatóság) együttes céljának teljesítésére – főbb akadályai: [1] gyenge kompetencia-szint, [2] az EUs irányelvek és a valódi szakképzés közötti gyenge kapcsolat és [3] a tervszerű megközelítés hiánya.
TovábbIntézményünkkel közvetlenül kapcsolatba léphet az alábbi űrlap segítségével.