Program: Leonardo innováció transzfer

RealEnglish (Improving the Communicative English Language Competence of Academic Personel within the framework of VET)

A program célja, hogy az egyetemen oktató tanárok speciális angol nyelvi készségét továbbfejlessze. A projektvezető török egyetem intézményünk korábbi fejlesztésének eredményét (IT-Teachers) transzferálta és az új fejlesztésben is partnerként választotta iskolánkat.

RealEnglish (Improving the Communicative English Language Competence of Academic Personel within the framework of VET)
  • Program: Program: Leonardo innováció transzfer
  • Résztvevő országok:
    • Törökország
    • Magyarország
    • Olaszország
    • Egyesült Királyság
  • Időtartam: 2013. november 1. – 2015.október 30.
  • Szerződésszám: 2013-1-TR1-LEO05-47528
  • Koordinátor: Aksaray University School of Foreign Languages
  • Partnerek:
    • Aksaray University School of Foreign Languages (Törökország)
    • Sky Management (Egyesült Királyság)
    • BPM (Törökország)
    • Karabük University (Törökország)
    • Coventry University (Egyesült Királyság)
    • UNIDAV Telematic University (Olaszország)
    • SZÁMALK-Szalézi Szakközépiskola (Magyarország)
  • Weboldal: http://szamalk-szki.hu/projektek/r/2013_2015_realenglish
  • Facebook Oldal:
Projekt Leírása
A projektben résztvevő partnerek – a Precise projekt és a SWOT elemzés eredményeire támaszkodva – megtervez és kifejleszt egy olyan interaktív multimédiás tanfolyamot (és a kapcsolódó tananyagot), amely fejleszteni fogja azon egyetemi oktatók angol nyelvi kompetenciáit, akiknek eddigi idegen nyelvi ismeretei nem elegendők ahhoz, hogy angolul elvégezzenek a tanításhoz feltétlenül szükséges feladatokat, mint pl. szakóra tartása angol nyelven, prezentáció készítése és előadása, a távoktatásban résztvevők online tutorálása, vagy akár egy nemzetközi konferencián való részvétel.
Célcsoport

Egyetemeken oktató tanárok.

Projekt Célja

A projektben résztvevő partnerek egy olyan interaktív multimédiás tanfolyamot (és kapcsolódó tananyagot) terveztek meg és fejlesztettek ki, amely segíti azon egyetemi oktatók angol nyelvi kompetenciáit, akiknek eddigi idegen nyelvi ismeretei nem elegendők ahhoz, hogy angolul elvégezzenek a tanításhoz feltétlenül szükséges feladatokat, mint pl. szakóra tartása angol nyelven, prezentáció készítése és előadása, a távoktatásban résztvevők online tutorálása, vagy akár egy nemzetközi konferencián való részvétel.

Feladatok / Mérföldkövek
  • Segíteni a szakképzésben és felsőfokú képzésben résztvevő tanárokat abban, hogy tovább képezzék tudásukat, fejlesszék kompetenciáikat és így növeljék munkalehetőségeiket, illetve elősegítsék az európai munkaerőpiacon való megjelenésüket,
  • Támogatni a szakképzési intézményeket és rendszereket oly módon, hogy azok emeljék az oktatás minőségét és elősegítsék az innovációt,
  • Támogatni a magas szintű együttműködést azon intézmények, cégek, társadalmi szervezetek és egyéb testületek között, amelyek az oktatást szolgálják Európában,
  • Bátorítani a modern idegen nyelv tanítását és a nyelvtanulást,
  • Elősegíteni olyan innovatív, modern technológiával támogatott tartalom- és szolgáltatás-fejlesztést és gyakorlatot, amely az egész életen át való tanulást segíti.
Eredmények
  1. SWOT analízis a partner országokban végzett felmérés alapján (angolul SWOT Analysis on Language acquistion and language skills of the training staff employed in academic training in Hungary/Turkey/Italy/UK)
  2. Real English kurzus multimédiás felületének kidolgozása, létrehozása (regisztrációhoz kötött)
Találkozók
  1. találkozó: Törökország - Aksaray, 2014. február 18-20.
  2. találkozó: Magyarország – Budapest, 2014. június 01-03.
  3. találkozó: Anglia - London, 2014. szeptember 10-12.
  4. találkozó: Olaszország – Pescara, 2015. május 03-07.
  5. találkozó: Törökország – Aksaray, 2015. október 06-08.