A projekt benyújtásakor rendelkezésre álló adatok
szerint a partner országok többségében az iskolai lemorzsolódási arány magasabb
volt az európai átlagnál, illetve jóval elmarad az EU2020 stratégia által
meghatározott 10% célértékhez képest.
Egyes EU-államok esetén, így különösen
Spanyolországban és Olaszországban a pályázat benyújtásakor elérhető adatok (21,9%
és 15%) szerint ez az érték jóval magasabb volt az elfogadható szinthez képest.
A legutóbbi jelentésben a jelzett értékek javulást mutatnak (19% és 13,8%)
ugyan, de még mindig távol állnak az EU által meghatározott szinttől.
A lemorzsolódási arány hazánk esetében is kedvezőtlenebb
az európai átlaghoz viszonyítva, a részletes adatokat az alábbi táblázat
tartalmazza.
|
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
EU átlaga |
14.2 |
13.9 |
13.4 |
12.7 |
11.9 |
11.2 |
11 |
10.7 |
Magyarország |
11.5 |
10.8 |
11.4 |
11.8 |
11.9 |
11.4 |
11.6 |
12.4 |
Az Európa 2020 hazai megvalósítását célzó Nemzeti Reform
Programban a Magyar kormány is vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyás
arányát 10% alá csökkenti. A szakterületre vonatkozó tervezési dokumentumokhoz
kapcsolódóan tehát az oktatást-képzést középfokú végzettség/szakképzettség
nélkül elhagyó 18–24 évesek arányának 10% alá történő csökkentése hazánkban
stratégiai célkitűzéssé vált.
A lemorzsolódás csökkentésének lehetőségét a
partnerség a tanítási paradigma újragondolásban látja,
olyan innovatív szakképzési módszerrel, amely a fiatal szakképző diákokat a
tanulási folyamat középpontjába állítja. Az innovatív módszertant a "playlists"
– „lejátszási listák" fogalma inspirálta, ami olyan tanulási
tapasztalatcsomagokból álló képzési modul, amelyet a tanulóknak végig kell
„játszaniuk” a végső értékeléshez, eredményéhez.
A Let’s play VET projekt célja a projektközpontú
és játékos tanulással fejleszteni a partnerországok grafikus szakképzését,
ezáltal innovatívabbá, érdekesebbé (még
inkább média központúvá) téve
a képzéseket. Hosszú távú cél pedig a lemorzsolódás csökkentése az adott képzések
vonatkozásában.
·
zárt e-platform
kialakítása a képzési modulok számára és ezek tesztelése;
·
irányelvek
kidolgozása – a konzorciumban résztvevő országokba történő transzferálhatóság
érdekében;
·
az e-platform
tesztelése és országok közötti hasznosíthatóság érdekében diák mobilitások.