Pályázati felhívás igazgatói állás betöltésére
A Don Bosco Szalézi Társasága által létrehozott Szalézi Intézmény Fenntartó pályázatot hirdet a Szalézi Szent Ferenc Gimnázium (3700 Kazincbarcika, Jószerencsét út 2. OM:201492) igazgatói álláshelyének betöltésére.
További információ

Erasmus+, Stratégiai Partnerség

Grandis XXI. – Vocational Education for Interprofessional Elderly Care in the 21st century

A demográfiai változások következtében világszerte növekszik a gondozásra szoruló idős emberek létszáma. A 65 évesnél idősebb népesség aránya 2014-ben elérte 18,5%-ot az Európai Unióban, és az előrejelzések szerint ez az arány 2060-ra megközelíti a 30%-ot. Az idősödő társadalmak az EU országok számára a XXI. század legnagyobb kihívását jelentik, amelyre nemcsak az egészségügyi és szociális ellátó rendszereknek, hanem csaknem minden szektornak, köztük az oktatásnak, és a szakképzésnek is reagálnia kell.

Grandis XXI. – Vocational Education for Interprofessional Elderly Care in the 21st century
  • Program: Erasmus+, Stratégiai Partnerség
  • Résztvevő országok:
    • Magyarország
    • Írország
    • Egyesült Királyság
    • Franciaország
  • Időtartam: 2016 szeptember 1. - 2019 február 29.
  • Szerződésszám: 2016-1-HU01-KA202-023044
  • Koordinátor: Prompt-H Számítástechnikai Oktatási, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
  • Partnerek:
    • Prompt-H Számítástechnikai Oktatási, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (Magyarország)
    • SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium (Magyarország)
    • Veszprémi SZC Öveges József Szakképző Iskolája és Kollégiuma (Magyarország)
    • ASTON University (Egyesült Királyság)
    • ICS Skills (Írország)
    • GUIMEL (Franciaország)
    • Corvus Kft. (Magyarország)
  • Weboldal: http://szamalk-szki.hu/projektek/grandis_xxi
  • Facebook Oldal: https://www.facebook.com/grandis21/
Projekt Leírása

Az (állami) szociális gondozó intézmények egyre kevésbé tudják (magukra) vállalni, hogy a XXI. század igényeinek megfelelő ellátást biztosítsák (gondozottakat saját intézményükben kezeljék). A szociális terület módszertani szemléletváltása (személyre szabott ellátás, segítségnyújtás), a növekvő társadalmi igény az aktív életforma fenntartására megnövelte a decentralizált, otthoni ápolást segítő munka jelentőségét, és egyre fontosabb az egyedi, otthoni, technológiák által is támogatott testi-lelki gondozás, az inter- és intragenerációs kommunikáció megszervezése, az önsegítő hálózatok létrehozása és működtetése.

A Grandis XXI. projekt célja gyakorlat orientált, modulrendszerű, kompetencia alapú továbbképzési program (tematika és tananyag) kidolgozása a szakképzés számára, amely a résztvevőket felkészíti az idős emberek otthonába telepített, életfunkciók megfigyelésére, riasztásra alkalmas okos eszközök, és az önálló életvitelt elősegítő, interneten keresztüli kapcsolatteremtést, kommunikációt, tanulást támogató IKT rendszerek hatékony alkalmazására.

Célcsoport
  • szociális szakmákban szakképzésben tanuló diákok,
  • gyakorló szociális gondozók,
  • a hosszú távú idősgondozásba bevont informális gondozók és családtagok,
  • rokon szakterületeken nyugdíjba vonult aktív és munkaképes („fiatal”) idősek, például nyugdíjas pedagógusok, nyugdíjas informatikusok.
Projekt Célja
  • Tanulmány a 21.századi szociális gondozók tanulási szükségleteiről, négy országban végzett szükségletelemzés alapján.
  • Az európai és hazai képesítési keretrendszernek megfelelő (EQF, NQF) megfelelő „Networked Elderly Caregiver” kurzus képzési programja, tematikája.
  • A „Networked Elderly Caregiver” online tankönyv és tananyag (szöveg, videó, animáció) elkészítése három nyelven (EN, FR, HU), 5 modulban.
  • NEC (Networked Elderly Caregiver Certification) akkreditált tanúsítvány a partnerországokban.

Feladatok / Mérföldkövek


Eredmények


Találkozók

1. nyitó meeting – Budapest, 2016. 10. 11 – 12.
2. partner meeting – Birmingham, 2017. 06. 21 – 22.
3. partner meeting – Dublin, 2017. 11. 23 – 24.
4. partner meeting – Arcachon, 2018. 05. 31 – 06.01.
5. záró meeting – Budapest, 2019. 03.28. – 29.