Erasmus+, Stratégiai Partnerség

"LET’S PLAY VET!"

A projekt célja: projektközpontú és játékos tanulással fejleszteni a partnerországok grafikus szakképzését, ezáltal innovatívabbá, érdekesebbé (még inkább média központúvá) téve a képzések szakmai tartalmát és tananyagait. Hosszú távú cél pedig a lemorzsolódás csökkentés az adott szakképesítések diákjai vonatkozásában.

"LET’S PLAY VET!"
  • Program: Erasmus+, Stratégiai Partnerség
  • Résztvevő országok:
    • Olaszország
    • Magyarország
    • Írország
    • Belgium
    • Spanyolország
  • Időtartam: 2017. október 2. – 2020. augusztus 1.
  • Szerződésszám: 2017-1-IT01-KA202-006184
  • Koordinátor: Associazione Cnos Fap Emilia Romagna
  • Partnerek:
    • Associazione Cnos Fap Emilia Romagna - Olaszország
    • Congregación San Francisco de Sales – Instituto Politécnico Salesiano – Spanyolország
    • UNISER SOC. COOP. ONLUS – Olaszország
    • Badgecraft Ireland Limited – Írország
    • SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium – Magyarország
    • EUROPEAN FORUM OF TECHNICAL AND VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING – Belgium
  • Weboldal:
  • Facebook Oldal: https://www.facebook.com/Lets-play-VET-186594952089046/
Projekt Leírása

A projekt benyújtásakor rendelkezésre álló adatok szerint a partner országok többségében az iskolai lemorzsolódási arány magasabb volt az európai átlagnál, illetve jóval elmarad az EU2020 stratégia által meghatározott 10% célértékhez képest.

Egyes EU-államok esetén, így különösen Spanyolországban és Olaszországban a pályázat benyújtásakor elérhető adatok (21,9% és 15%) szerint ez az érték jóval magasabb volt az elfogadható szinthez képest. A legutóbbi jelentésben a jelzett értékek javulást mutatnak (19% és 13,8%) ugyan, de még mindig távol állnak az EU által meghatározott szinttől. 

A lemorzsolódási arány hazánk esetében is kedvezőtlenebb az európai átlaghoz viszonyítva, a részletes adatokat az alábbi táblázat tartalmazza.


 

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

EU átlaga

14.2

13.9

13.4

12.7

11.9

11.2

11

10.7

Magyarország

11.5

10.8

11.4

11.8

11.9

11.4

11.6

12.4



Az Európa 2020 hazai megvalósítását célzó Nemzeti Reform Programban a Magyar kormány is vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyás arányát 10% alá csökkenti. A szakterületre vonatkozó tervezési dokumentumokhoz kapcsolódóan tehát az oktatást-képzést középfokú végzettség/szakképzettség nélkül elhagyó 18–24 évesek arányának 10% alá történő csökkentése hazánkban stratégiai célkitűzéssé vált.

A lemorzsolódás csökkentésének lehetőségét a partnerség a tanítási paradigma újragondolásban látja, olyan innovatív szakképzési módszerrel, amely a fiatal szakképző diákokat a tanulási folyamat középpontjába állítja. Az innovatív módszertant a "playlists" – „lejátszási listák" fogalma inspirálta, ami olyan tanulási tapasztalatcsomagokból álló képzési modul, amelyet a tanulóknak végig kell „játszaniuk” a végső értékeléshez, eredményéhez.

Let’s play VET projekt célja a projektközpontú és játékos tanulással fejleszteni a partnerországok grafikus szakképzését, ezáltal innovatívabbá, érdekesebbé (még inkább média központúvá) téve a képzéseket. Hosszú távú cél pedig a lemorzsolódás csökkentése az adott képzések vonatkozásában.

Célcsoport
  • grafikus szakképzésben tanulók, diákok,
  • grafikus képzésben oktatók, szaktanárok.
Projekt Célja

·         "playlist" – „lejátszási lista” alapú, innovatív, gazdag médiaháttérrel támogatott tanterv/ képzési modulok készítése grafikusok számára;

·         zárt e-platform kialakítása a képzési modulok számára és ezek tesztelése;

·         irányelvek kidolgozása – a konzorciumban résztvevő országokba történő transzferálhatóság érdekében;

·         az e-platform tesztelése és országok közötti hasznosíthatóság érdekében diák mobilitások.


Feladatok / Mérföldkövek


Eredmények


Találkozók
  1. találkozó: Olaszország – Bologna, 2017. október 18-20.
  2. találkozó: Spanyolország – Pamplona, 2018. április 23-24.
  3. találkozó: Magyarország
  4. találkozó: Olaszország
  5. találkozó: Spanyolország
  6. találkozó: Írország
  7. találkozó: Belgium